Over WUA

Structureel luisteren naar jouw klanten

Structureel luisteren naar jouw klanten

WUA is in 2008 in Amsterdam opgericht door de broers Henk en Klaas Kroezen. Al sinds 1999 werken zij aan hun passie voor digitaal. Het doel van WUA is om de beste benchmark voor digital experience te creëren met behulp van Usability onderzoek en WUA’s Sales en Service Scans. WUA gelooft in structureel luisteren naar klanten en teams zo managen dat klantervaringen voorop staan. Usability onderzoek, Sales en Serviceonderzoeken dragen hier aan bij. Zo helpen we klanten meer te verkopen en een hogere loyaliteit en klanttevredenheid te bereiken.

Usability Onderzoek Respondenten

Usability onderzoek met large en medium-sized organisaties

Bij WUA werken we met grote en middelgrote bedrijven die willen winnen. Winnen door de beste digitale klantervaring te creëren door structureel naar de klant te luisteren. We werken met trots voor onder andere Liander, KLM, KPN, ING, Intergamma en Centraal Beheer . Op onze client case pagina meer over de usability onderzoeken die WUA heeft uitgevoerd.

Lees de laatste klantcase

WUA: dit is wat de naam betekent

De naam WUA is een afkorting van Web Usability Advice. Tijdens zijn MBA-studie in 2007 noemde oprichter Klaas Kroezen elk project Web Usability Advice. Collega’s van het vorige bedrijf van Henk en Klaas die naar het nieuwe bedrijf kwamen, vonden die naam te lang. Ze bedachten WUA als bedrijfsnaam. De naam gaf energie en deed veel mensen glimlachen!

Het Usability team

Bij WUA bestaat het Usability team uit senior usability experts Sabine, Talitha en Farrah.

Sabine Verheyen
Sabine Verheyen

“Met werkervaring op het gebied van kwalitatief- en usability onderzoek (TMG), kwam Sabine in 2018 bij WUA. “Als Usability Expert bij WUA is het geweldig om nieuwe inzichten op te doen op digitaal vlak; de ontwikkelingen staan nooit stil.”

Mooi om te zien tijdens de onderzoeken: onze klanten worden echt geraakt worden door de uitspraken die consumenten doen over hun product. En dat komt de urgentie ten goede; klanten gaan aan na een onderzoeksdag vol enthousiasme en nieuwe energie weg!”

Talitha La Macchia
Talitha La Macchia

“Klantreizen beter leren begrijpen en bedrijven middelen geven hierop te acteren. In haar rol als usability onderzoeker kijkt Talitha naar de laatste innovaties om nog betere inzichten te behalen. Naast emotion AI (beter bekend als Facial Coding) is onlangs GSR toegevoegd aan het lab.

Talitha’s drijfveer is met usability onderzoek, teams rust, focus en energie te geven. Met de ambitie om nog meer langdurige samenwerkingen aan te gaan en WUA het grootste bedrijf op wereldwijde UX-research te maken.”

Farrah Ridderhof
Farrah Ridderhof

“Hoe mensen denken en beslissingen maken is al lang een interesse van Farrah. Na het behalen van haar master Sociale Psychologie (2015) heeft zij Usability onderzoeken opgezet en uitgevoerd bij verschillende bedrijven.

Sinds november 2019 werkt zij bij WUA als Usability Expert: “Als Usability Expert is het belangrijk om de behoeftes van gebruikers te achterhalen en klanten te adviseren over hoe en waarom hun digitale producten hier aan moet voldoen. Gebruikersbehoeftes veranderen en digitale producten ook. Mijn werk blijft dus altijd leerzaam en uitdagend!”

Deze klanten profiteren al van usability onderzoek bij WUA: