Volledig verzorgd
usability onderzoek

Inzicht in de knelpunten van je site of app

Met usability onderzoek ontdek je wat er daadwerkelijk op je website gebeurt

Zeer waarschijnlijk herken je een van deze situaties; je ziet in Google Analytics voldoende bezoekers op de website binnenkomen, maar het is onduidelijk waarom ze afhaken; er wordt veel gebeld naar de klantenservice over informatie die gewoon op de website te vinden is; je hebt een nieuwe website waarvan je niet zeker weet of deze aansluit bij de doelgroep. Dankzij kwalitatief usability onderzoek ontdek je wat er daadwerkelijk op je website gebeurt.

Usability Onderzoek Website
Usability Onderzoek Workshop

Direct resultaat met een usability onderzoek bij WUA

Het voordeel van usability onderzoek is het feit dat je direct resultaat hebt. Uniek bij WUA is dat je gedurende dag met het hele team kan meekijken en luisteren naar wat consumenten op je website ervaren. Onze meekijkruimte is in alle gemakken voorzien om tijdens het onderzoek al stappen te maken. Een onderzoeksdag wordt afgerond met de actieworkshop waarin je team samen met een senior usability expert de bevindingen gaat vertalen naar concrete oplossingen en acties. Ideaal voor teams die werken met de Agile Scrum of Lean methode.

Alles over de mogelijkheden van ons UX onderzoek vind je in ons whitepaper Usability Onderzoek

Download Whitepaper
Usability Onderzoek Whitepaper

Usability Onderzoek bij WUA

WUA beschikt over een modern uitgerust Usability Lab, voorzien van de meest recente biometrische apparatuur voor desktop, tablet en smartphone. In onze aangename meekijk- en scrumruimte heb je de perfecte omgeving om direct met je team aan de slag te gaan met de bevindingen uit het onderzoek.

  • 6 tot 8 individuele diepte-interviews van 50 minuten

  • Onderzoek op meerdere devices

  • Meekijkruimte voor teams tot 15 personen: kijk live mee, leer, bespreek en fix knelpunten in realtime!

  • Begeleiding èn actieworkshop door twee senior usability experts

  • Optioneel: rapport, aftermovie met hoogtepunten uit alle interviews en presentatie van alle usability inzichten bij jou op kantoor

Een goede voorbereiding is het halve werk

Een usability onderzoek vraagt om voorbereidingen van zowel de klant als de onderzoekers bij WUA.  Het traject start met een kick-off waarin de wensen en behoeften van de klant worden besproken, de onderzoeksvraag in kaart wordt gebracht en de beoogde doelgroep inzichtelijk gemaakt wordt. Van hieruit kunnen de usability experts van WUA een vertaalslag maken naar de precieze insteek en geschikte methodiek.

Werving van hoge kwaliteit respondenten

Werving van respondenten gebeurt via een extern bureau dat gespecialiseerd is in het werven van respondenten voor kwalitatief usability onderzoek. We selecteren de ideale respondenten op basis van criteria die door de klant zijn geformuleerd. Onze usability experts geven advies.

Usability Onderzoek Respondenten
Talitha La Macchia
Talitha La MacchiaSenior Usability Expert
Sabine Verheyen
Sabine VerheyenSenior Usability Expert

Begeleiding van 2 usability experts

Terwijl een van onze senior onderzoekers de gebruikerservaring met de respondenten bestudeert, kijkt en luistert de klant samen met een tweede usability-expert mee via onze live feed in onze meekijkruimte.

Beide usability-experts zijn nauw betrokken bij het onderzoek en formuleren aan het einde van de dag samen met de klant actiepunten in een actieworkshop.

Actie workshop

Jouw team vertaalt samen met onze ervaren usability-experts de feedback van je klanten naar concrete oplossingen en acties. Je zal dezelfde dag nog met resultaten naar huis gaan.

Workshop

Gemiddelde klanttevredenheid van 8,7

WUA is gegroeid dankzij een extreme focus op kwaliteit en klanttevredenheid. Wij geloven dat je als bedrijf waarde moet leveren die klanten echt blij maakt op de lange termijn. We willen graag een partnership met onze klanten initiëren, innoveren en opbouwen, altijd met bedrijfsresultaten in het achterhoofd. Het belangrijkste dat we van onze klanten horen, is dat ze onmiddellijk aan de slag gaan met onze onderzoeksresultaten en aanbevelingen. 

“Dit onderzoek is een voedingsbodem voor meer succesvolle a/b-tests en hypothesen”
Maarten van der Gugten, T-Mobile
“Het onderzoek van WUA wordt op vele niveaus in ons marketingteam gebruikt. We gebruiken de onderzoeksresultaten om een nieuwe richting te geven aan de look & feel van onze campagnes. De onderzoeksaanbevelingen worden ook gebruikt voor nieuwe a/b-test ideeën, in onze online always-on campagnes en in onze website-optimalisaties.”
Didy Bos, Greenchoice

Neem contact op

Ben jij benieuwd naar de gebruikerservaring van jouw website? Bel ons of vul je gegevens in en wij nemen binnen een werkdag contact met je op voor een kennismaking.

Talitha La Macchia
Senior Usability Expert
020 531 97 10