WUA

Wereldwijd marktleider in Digital Customer Experience Benchmarking

Ja, vertel eens, waarom WUA?

WUA is een jong en dynamisch bedrijf in het hart van Amsterdam. Een goede sfeer op kantoor, flexibiliteit en persoonlijke ontwikkeling vinden wij heel belangrijk. Persoonlijke groei is dus niet alleen mogelijk, het is echt een must. We doen veel leuke dingen en hebben elke vrijdag een borrel op de boot of op kantoor. We gaan informeel met elkaar om, maar iedereen is eager om kwalitatief heel goed werk af te leveren. Dat zie je terug in de grote merken waar we voor werken en een klanttevredenheid met een score van een 8.7. Everything for an excellence (digital) experience.

Maarten de Schipper
Maarten de SchipperOprichter WUA Traineeship

Onze missie met het WUA Traineeship

WUA heeft een aantrekkingskracht op jong talent. En omdat we persoonlijke ontwikkeling belangrijk vinden en onze expertise graag willen delen, was de stap naar een WUA Traineeship eigenlijk niet eens zo groot.

Onze missie is om het net-afgestudeerd talent een boost te geven aan hun carrière met WUA-expertise. In combinatie met een boost in persoonlijke groei creëert dat impact en de winning mentality bij jong talent, en daarmee impact en winnaarsmentaliteit in een digital team. Ook híer gaan we voor de ultieme ervaring voor zowel trainee als opdrachtgever.

Ook wij van WUA vinden ons natuurlijk uniek en de beste..

Maar wij zijn het ook écht hoor (klein knipoogje). Uiteraard vind elk bedrijf zichzelf de beste. Dat vinden wij natuurlijk ook van onszelf. Maar in het geval van WUA kan je wel spreken van een uitzondering. We hebben namelijk wel een uitzonderlijke positie in de markt die als toonaangevend wordt aangemerkt. Doordat wij als enige partij zoveel unieke benchmarkonderzoeken uitvoeren, hebben wij een totaalbeeld van alle markten op het gebied van digital. Want voor WUA is digitaal excelleren namelijk meer dan alleen kijken naar je eigen conversiecijfers, feedbacktools en analytics-rapporten. Om als organisatie uiteindelijk écht de beste te worden in digital moet je ook kijken naar je concurrenten. Dat is waar WUA in gelooft en alleen daarmee strijd je in de digitale arena voor een nummer 1-plek. Daarmee claim je een nummer 1-positie op het gebied van customer experience. Je wilt uiteindelijk de meest excellente digitale klantervaring bereiken in de branche. Wereldkampioen Digitale Klantreis.

WUA doet sinds 2009 op grote schaal onafhankelijk benchmarkonderzoek naar websites en apps en heeft daarmee een speciale positie in de markt met veel data, kennis en expertise. Hiermee inspireren en adviseren wij onze klanten; de mentaliteit, de strategie, de tactieken en Best Practices, samen het unieke en waardevolle WUA-gedachtegoed.

Logo's WUA Klanten

WUA werkt voor de top, organisaties die willen winnen

Het team van WUA bestaat uit meer dan 40 digital experts en researchers. De WUA Benchmark bestaat uit meer dan 18.000 websites en apps en we zijn actief in 20 landen. We werken onder andere voor Vodafone, ABN, ING, KPN, TomTom, CZ, Liander, Google, Samsung en honderden andere grote en middelgrote organisaties.

“Wij als oprichters streven ernaar om iedere dag onze dromen te leven. Dit willen we niet alleen voor onszelf bereiken, maar ook voor ons volledige team, dat steeds internationaler wordt. Als je niet je eigen dromen leeft, gaat dit ten koste van je eigen vitaliteit en aan die van de mensen om je heen. Mentaliteit, voeding en beweging zijn bij ons de essentiële pijlers in het WUA Health Program.” WUA heeft voor al deze drie pijlers speciale externe coaches aangetrokken waar het team altijd gebruik van kan maken.

Klaas Kroezen
CEO & mede-oprichter WUA

Werken bij WUA: Samen je eigen dromen leven