WUA

Wereldwijd marktleider in Digital Customer Experience Benchmarking

Ja, vertel eens, waarom WUA?

WUA is een jong en dynamisch bedrijf in het hart van Amsterdam. Een goede sfeer op kantoor, flexibiliteit en persoonlijke ontwikkeling vinden wij heel belangrijk. Persoonlijke groei is dus niet alleen mogelijk, het is echt een must. We doen veel leuke dingen en hebben elke vrijdag een borrel op de boot of op kantoor. We gaan informeel met elkaar om, maar iedereen is eager om kwalitatief heel goed werk af te leveren. Dat zie je terug in de grote merken waar we voor werken en een klanttevredenheid met een score van een 8.7. Everything for an excellence (digital) experience.

Solliciteer direct!

Onze missie met het WUA Traineeship

WUA heeft een aantrekkingskracht op jong talent. En omdat we persoonlijke ontwikkeling belangrijk vinden en onze expertise graag willen delen, was de stap naar een WUA Traineeship eigenlijk niet eens zo groot.

Onze missie is om het net-afgestudeerd talent een boost te geven aan hun carrière met WUA-expertise. In combinatie met een boost in persoonlijke groei creëert dat impact en de winning mentality bij jong talent, en daarmee impact en winnaarsmentaliteit in een digital team. Ook híer gaan we voor de ultieme ervaring voor zowel trainee als opdrachtgever.

Even voorstellen

Maarten de Schipper
Maarten de Schipper
¨Na het succesvol neerzetten van het Data Science Traineeship – het eerste van NL -, wil ik nu het beste ‘digital traineeship’ neerzetten. Een specialistisch traineeship creëren vanuit WUA, bomvol expertise, daar ligt de toegevoegde waarde in mijn ogen.
“Als coordinator van het traineeship Data Science bij Xomnia was Maarten altijd zeer betrokken en benaderbaar voor iedereen. Ik had veel waardering voor de manier waarop hij kritisch meedenkt, zowel vanuit het perspectief van de klant als de opdrachtgevers. Het door Maarten ontworpen programma was een goede mix van inhoudelijke trainingen op een hoog niveau (trainers uit zowel academische als bedrijfsachtergrond) en sessies gericht op persoonlijke en professionele ontwikkeling. Bovenal een prettig persoon om mee te sparren en samenwerken!”
Kasper Kok
“Maarten is mensgericht, betrokken en gedreven. Ik heb Maarten leren kennen als leidinggevende die het beste nastreeft voor zijn medewerkers. Zo zorgde hij ervoor dat hij met behulp van koffieafspraken alle Xomnia trainees minstens 1 keer per maand sprak. Tijdens deze gesprekken was Maarten oprecht geïnteresseerd in zowel professionele als persoonlijke ontwikkelingen en was hij continue opzoek naar manieren om de samenwerking verder te verbeteren.”
Guido Tournois
“Na mijn opleiding zocht ik een springplank voor mijn carrière. Het traineeship wat Maarten bij Xomnia heeft opgezet was hiervoor perfect! Niet alleen door goed te luisteren naar wat de trainees nodig hebben en op basis daarvan snel bij te sturen, maar door oprecht begaan te zijn maakt hij (nog steeds!) impact op zowel carrière als persoonlijk leven. Ik ben nog steeds enorm blij met de keuze die ik destijds heb gemaakt.”
Thijs Nieuwdorp

Uniek en de beste zijn

Uiteraard vindt elk bedrijf zichzelf de beste en het meest uniek. Wij natuurlijk ook;). Echter hebben wij wel een uitzonderlijke positie in de onderzoeksmarkt. Doordat wij, sinds 2009, als enige partij zoveel unieke benchmarkonderzoeken hebben uitgevoerd, hebben wij een totaalbeeld van alle markten op het gebied van digital. Daarbij kijken we verder dan conversiecijfers, feedbacktools en analytics-rapporten. Wij geloven dat je als organisatie de beste in digital wordt als je kijkt naar het hele speelveld inclusief jouw concurrenten. De beste digitale klantervaring bied je door daar van te leren en je daarvan te onderscheiden. Het gaat bij ons meer om de beste klantreis en de manieren waarop je met CX écht onderscheidend kunt zijn. Middels ons gedachtengoed inspireren en adviseren wij onze klanten; de mentaliteit, de strategie, de tactieken en Best Practices om te winnen op het web. En die brengen we over op onze iedereen die bij ons werkt.

WUA doet sinds 2009 op grote schaal onafhankelijk benchmarkonderzoek naar websites en apps en heeft daarmee een speciale positie in de markt met veel data, kennis en expertise. Hiermee inspireren en adviseren wij onze klanten; de mentaliteit, de strategie, de tactieken en Best Practices, samen het unieke en waardevolle WUA-gedachtegoed.

Boek: The Digital Excellence Challenge

The Digital Excellence Challenge. In 2016 hebben we 23 diepte interviews gehouden met winnaars uit onze benchmark onderzoeken. Wat hebben zij gemeen met elkaar? Wat zijn hun geheimen? Wat zijn de belangrijkste uitdagingen? En wat kan jij hier van leren?

Download het ebook “The Digital Excellence Challenge”

boek-mockup

WUA heeft een gemiddelde klanttevredenheid van 8,7

WUA is gegroeid dankzij een extreme focus op kwaliteit en klanttevredenheid. Wij geloven dat je als bedrijf waarde moet leveren die klanten echt blij maakt op de lange termijn. We willen graag een partnership met onze klanten initiëren, innoveren en opbouwen, altijd met bedrijfsresultaten in het achterhoofd. Het belangrijkste dat we van onze klanten horen, is dat ze onmiddellijk aan de slag gaan met onze onderzoeksresultaten en aanbevelingen. 

 Met een 8,7 voor klanttevredenheid, een 3de plek in de Emerce lijst 2019 voor beste digitale optimalisatiebureaues en een nominatie voor de FD Gazelle toont deze strategie zijn waarde.

“Dit onderzoek is een voedingsbodem voor meer succesvolle a/b-tests en hypothesen”
Maarten van der Gugten, T-Mobile
“Het onderzoek van WUA wordt op vele niveaus in ons marketingteam gebruikt. We gebruiken de onderzoeksresultaten om een nieuwe richting te geven aan de look & feel van onze campagnes. De onderzoeksaanbevelingen worden ook gebruikt voor nieuwe a/b-test ideeën, in onze online always-on campagnes en in onze website-optimalisaties.”
Didy Bos, Greenchoice

WUA werkt voor de top, organisaties die willen winnen

Het team van WUA bestaat uit meer dan 40 digital experts en researchers. De WUA Benchmark bestaat uit meer dan 18.000 websites en apps en we zijn actief in 20 landen. We werken onder andere voor Vodafone, ABN, ING, KPN, TomTom, CZ, Liander, Google, Samsung en honderden andere grote en middelgrote organisaties.

Logo's WUA Klanten

“Wij als oprichters streven ernaar om iedere dag onze dromen te leven. Dit willen we niet alleen voor onszelf bereiken, maar ook voor ons volledige team, dat steeds internationaler wordt. Als je niet je eigen dromen leeft, gaat dit ten koste van je eigen vitaliteit en aan die van de mensen om je heen. Mentaliteit, voeding en beweging zijn bij ons de essentiële pijlers in het WUA Health Program.” WUA heeft voor al deze drie pijlers speciale externe coaches aangetrokken waar het team altijd gebruik van kan maken.

Klaas Kroezen
CEO & mede-oprichter WUA

Werken bij WUA: Samen je eigen dromen leven