Digital Customer Journey Traineeship2019-09-19T09:21:11+02:00

WUA Digital Customer Journey Traineeship

Word wereldkampioen Digitale Klantreis!
En groei tot absolute Customer Journey Expert of toekomstig Head of Digital

Nog 5 plekken in januari 2020

Omdat jij kampioen Digitale Klantreis wilt worden!

..en van andere digital kampioenen wilt leren. Met het WUA Digital Customer Journey Traineeship word je opgeleid tot expert in het bieden van de ultieme digitale ervaring en klantreis. Daarvoor krijg je elke vrijdag training en coaching bij customer journey expert WUA. Deze expertise ga je direct inzetten bij gave merken als KLM of Samsung, waar je 4 dagen in de week gaat meewerken in een digital team. Na 1,5 jaar stroom je door naar de opdrachtgever, vol met nieuwe kennis én persoonlijk ontwikkeling. Lees hieronder wat je precies gaat doen. Yes, we boost your skills ánd you!

CRO All the Data

Wat ga je doen in je traineeship?

Elke vrijdag krijg je training bij ons op de Herengracht in Amsterdam. We beginnen de dag met een lekkere kop koffie om vervolgens aan de slag te gaan. De ochtend staat altijd in het teken van training. Meestal hard skills, zoals training in data-analyse, data science, BI, Google Analytics, SEO, CRO, A/B-testen, online, marketing intelligence, etc. Maar ook zeker training in soft skills zoals zelfinzicht of communicatie. Vervolgens lunchen we met z’n allen en in de middag is er technische- en business coaching met mede-trainees en 1-op-1 begeleiding. De overige 4 dagen werk in bij de opdrachtgever in een digital team en help je de digitale klantervaring van producten of services te optimaliseren. Together we make impact!

Waarom opgeleid worden door WUA?

Veel bedrijven kijken alleen naar hun eigen data en inzichten als het gaat om het optimaliseren van hun website. WUA gelooft en bewijst door haar benchmarkonderzoeken dat het belangrijker is te kijken hoe jouw website het doet vergeleken met die van je concurrenten, daarin heeft WUA een speciale positie in de markt (zie ook FAQ). Je wordt daarom opgeleid met een holistische en strategische kijk op de customer experience en customer journey-denken (zie ook FAQ).

Dat geeft je een voorsprong in het: 

  • Denken vanuit de digital customer journey 
  • Écht begrijpen van de klant of consument en hoe hier slim op in te spelen 
  • Zaken nét even slimmer aan te pakken dan de concurrent 
  • Laten toenemen van de NPS en dit toe te passen 
  • Doorgronden het verhaal áchter alle analytics cijfers 

Om kampioen Digitale Klantreis te worden

  • Werk je in een digital team bij een gave opdrachtgever

  • Ga je van start met de Best Practices van WUA

  • Train je je hard skills; o.a. data analyse, data science, BI, Google Analytics, Marketing Intelligence, SEO, CRO, etc.

  • Analyseer en interpreteer je unieke benchmarkdata

  • Leer je strategisch denken over de ultieme digitale ervaring en klantreis

  • Groei je in effectieve communicatie en in persoonlijk leiderschap

  • Ontwikkel je een digital winning mentality

  • Geniet je: een traineeship is naast hard werken ook lachen, pizza eten, borrelen, wintersport en meer!

Perks van het WUA Traineeship

  • Carrièrestart via WUA, toonaangevend in de digital markt

  • Wekelijks training en 1 op 1 begeleiding door experts

  • Bouwt netwerk van mede-trainees en digital experts

  • Gave merken als KLM, Samsung, Google

  • Mooi salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden

  • Vrijdagen bij WUA op de Herengracht in Amsterdam

Ben jij onze aankomend wereldkampioen Digital Customer Journey?

Denk je: “Dit is het helemaal?” Laat je cv achter via het formulier. Heb je nog vragen? Bel of whatsapp gewoon even naar Maarten +31681410464. E-mail: maarten.de.schipper@wuaglobal.com.

Maarten de Schipper
Oprichter WUA Traineeship

Solliciteer direct

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op!

  • Toegestane bestandstypen: pdf.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Start: januari 2020

Begin januari 2020 start je met 6 mede-trainees. Samen begin je een mooi avontuur!

Sollicitatieprocedure

  • Wij geloven in een persoonlijke klik, dus we nodigen je het liefst meteen uit voor een gesprek
  • Is de klik er, dan maak je een assessment om te kijken waar je staat.
    • Het assessment test op bepaalde kennis en skills, bijvoorbeeld met een Excel-opdracht.
    • Je hoeft hiervoor niks voor te bereiden en het assessment is niet bindend.

All good? Dan gaan we met jou kijken welke opdrachtgever bij jou past.

Locatie: overal in Nederland, ook in samenspraak

Solliciteren: vóór 1 november 2019

Don’t miss out!

Je solliciteert omdat je inziet dat WUA toonaangevend is in digital.

Daarnaast ben jij:

  • Afgestudeerd in (digital) business en/of marketing-gerelateerde opleiding
  • Maximaal 1 jaar werkzaam na je studie
  • Data minded
  • Ondernemend en een teamplayer die wilt winnen
  • Ambitieus om persoonlijk en professioneel snel te groeien

WUA heeft een gemiddelde klanttevredenheid van 8,7

WUA is gegroeid dankzij een extreme focus op kwaliteit en klanttevredenheid. Wij geloven dat je als bedrijf waarde moet leveren die klanten echt blij maakt op de lange termijn. We willen graag een partnership met onze klanten initiëren, innoveren en opbouwen, altijd met bedrijfsresultaten in het achterhoofd. Het belangrijkste dat we van onze klanten horen, is dat ze onmiddellijk aan de slag gaan met onze onderzoeksresultaten en aanbevelingen. 

 Met een 8,7 voor klanttevredenheid, een 3de plek in de Emerce lijst 2019 voor beste digitale optimalisatiebureaues en een nominatie voor de FD Gazelle toont deze strategie zijn waarde.

“Dit onderzoek is een voedingsbodem voor meer succesvolle a/b-tests en hypothesen”
Maarten van der Gugten, T-Mobile
“Het onderzoek van WUA wordt op vele niveaus in ons marketingteam gebruikt. We gebruiken de onderzoeksresultaten om een nieuwe richting te geven aan de look & feel van onze campagnes. De onderzoeksaanbevelingen worden ook gebruikt voor nieuwe a/b-test ideeën, in onze online always-on campagnes en in onze website-optimalisaties.”
Didy Bos, Greenchoice

FAQ

Wat zijn de voordelen voor mij als trainee?2019-09-13T09:01:40+02:00

Het belangrijkste is dat je veel training en begeleiding van WUA-experts krijgt. Dit ga je bij een gaaf merk / opdrachtgever meteen toepassen. Dat is super voor je ervaring en meteen een kickstart. De experts van WUA werken al jaren in het digitale veld. Van deze experts ga je het gehele ‘spectrum van de customer journey-optimalisaties’ tot in detail leren en dat gaat je heel veel voorsprong geven als specialist in deze digital markt. Ook omdat je juist het strategisch denken vanuit de consument wordt geleerd. Dat leer je vanuit WUA’s Best Practices en het WUA’s gedachtegoed (zie andere FAQ’s) en is uniek qua kennis.

Dus, je werkt voor mooie merken, hebt goede arbeidsvoorwaarden, krijgt veel training van de experts uit de markt, bouwt een hechte band met mede-trainees en er is natuurlijk de vrijdagmiddagborrel op ons kantoor aan de Herengracht, en met mooi weer op de boot, ook niet verkeerd ;).

Hoeveel en hoe vaak zijn er trainingsdagen?2019-09-13T09:02:45+02:00

Elke week! Doordeweeks spar je regelmatig met jouw buddy van WUA. Elke vrijdag is er een terugkomdag bij ons op kantoor in Amsterdam.

Wat is de volgende stap na mijn aanmelding?2019-09-13T09:03:55+02:00

Binnen 1 werkdag wordt er contact met je opgenomen. We kijken of er een goede match zou kunnen zijn en nodigen je daarna meteen uit voor een gesprek bij ons op kantoor. Het helpt natuurlijk altijd als je een motivatie meestuurt.

Wat zijn de mogelijkheden na mijn traineeship?2019-09-13T09:15:40+02:00

Het traineeship is zo ingericht dat je na jouw traineeship kan doorstromen bij de opdrachtgever. Natuurlijk alleen als jullie hier beide blij van worden.

Verder word je in het traineeship breed opgeleid, zodat je kennis hebt van het gehele spectrum van digital customer experience en customer journey, online performance en online marketing. Dat geeft je een compleet beeld, zodat je  goed weet in welk speelveld je je begeeft. De focus ligt wel veel op digital customer experience en customer journey en daar gaan we dan ook meer de diepte in.

Door je intensief te trainen ontwikkelen we je als echte Customer Journey Specialist. Maar het kan ook zijn dat je erachter komt dat je een rol als product owner gaaf zou vinden. Hierin krijg je ook voldoende begeleiding in. Of je krijgt de ambitie om je te ontwikkelen naar toekomstig Head of Digital. En ook functies als data-analist, online marketeer en marktonderzoeker zijn zeker mogelijk, doordat je een stevige basis legt in je strategisch denken in dit traineeship.

Hoeveel verdien ik?2019-09-11T08:54:22+02:00

Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een uitgebreid (specialistisch) trainingsprogramma en persoonlijk leiderschapstraject.

Voor welke merken zou ik voor kunnen werken?2019-09-13T09:16:21+02:00

Grote topmerken, koplopers, zoals KLM, Samsung of Google. Daarnaast zijn er misschien mogelijkheden in de toekomst voor een traineeship in het buitenland.

Is het ook nog een beetje gezellig dat traineeship?2019-09-10T18:48:43+02:00

Haha. Nee. Bij WUA wordt er niet gelachen en is de sfeer zeer formeel. All kidding aside: dat is natuurlijk wel een beetje onzin. Maar goed, we kunnen je hier alles over vertellen.. maar kom het anders eens ervaren! Elke vrijdag hebben we wel een borrel, op de boot of op kantoor. Meld je hier aan om eens vrijblijvend kennis te maken.

Wat is het WUA-gedachtegoed?2019-09-16T09:26:10+02:00

Veel bedrijven kijken naar hun eigen data en inzichten, en gaan voor een bepaalde ‘gut feeling’ als het gaat om het optimaliseren van hun website. WUA gelooft en bewijst met haar benchmarkonderzoeken dat het belangrijker is te kijken hoe goed jouw website het doet vergeleken met die van je concurrenten. Vanuit onze benchmarkonderzoeken, waarin we grote groepen mensen, ook bij ons op locatie, (inmiddels meer dan 500.000) verschillende websites laten testen, leren we welke optimalisaties het beste werken voor jouw websites, producten of services.

WUA doet sinds 2009 op grote schaal onafhankelijk benchmarkonderzoek naar websites en apps en heeft daarmee een speciale positie in de markt met veel data, kennis en expertise. Hiermee inspireren en adviseren wij onze klanten; de mentaliteit, de strategie, de tactieken en Best Practices, samen maakt dat het waardevolle en unieke WUA-gedachtegoed!

Wat zijn de WUA Best Practices?2019-09-16T09:23:21+02:00

WUA Best Practices zijn de beste cases als het gaat om website-optimalisaties. Deze zijn ontwikkeld uit de data en het benchmarkonderzoek dat WUA doet via haar  (inmiddels meer dan 500.000) respondenten. De Best Practices zijn vaak zeer relevante input om direct een verbeterde klantervaring te bieden of conversie te verhogen. Als je als trainee aan de slag gaat met deze Best Practices in een digital team kan je dus vaak direct al van waarde zijn en veel leren over het hele proces van implementeren, A/B-testen en samenwerken. We kunnen je daar in een gesprek nog wat meer over laten zien!

Hoe ziet het traineeship programma er precies uit?2019-09-13T09:28:58+02:00

Het traineeshipprogramma kent 5 belangrijke leerlijnen:

  1. Customer Journey-denken. Daarin word je door de experts van WUA getraind.
  2. Hard skills. Hierin word je getraind in data analyse, data science, Google Analytics, SEO, CRO, etc. Deze onderwerpen komen in het programma voorbij op het moment dat het logisch is qua opbouw. Dus bijvoorbeeld, Google Analytics zal eerder zijn dan data science omdat je dat eerder en vaker tegenkomt een opdrachtgever. Deze onderwerpen trainen de beste specialisten uit de markt.
  3. Persoonlijk leiderschapstraject. Hierin word je getraind op onderwerpen als zelfinzicht (wie ben ik?), zelfmanagement (focus), professionele communicatie (empathie, feedback geven, presenteren), motivatie (inspiratie en energie), ondernemerschap (proactiviteit, zelfontwikkeling). Aangevuld door 1 op 1 coaching.
  4. Business coaching; stakeholdermanagement, projectmanagement, scrum / agile werken.
  5. Technical coaching; intervisie met je mede-trainees en 1 op 1 coaching door een WUA-expert.

Op de website vind je hier ook nog thema’s en onderwerpen. Wil je nog specifieker weten welke onderwerpen je gaat tegenkomen in het traineeship, neem dan even contact op met Maarten de Schipper van WUA, hij kan je vragen goed beantwoorden.